DAYANG ATHIRAH'S OFFICIAL BLOG

Lilypie Angel and Memorial tickers

Sunday, May 02, 2010

Double Trouble Concert ; 1 Mei dalam sejarah

Semalam , 1 Mei 2010 , Wings and Search ada buat concert dekat Bukit Kiara . Kitorang bertolak dalam pukul tiga petang , empat petang macam tu lah . Sebab kitorang pergi sekali dengan Wings so kena ikut diorang lah . Lepas tu , dah sampai , kitorang lepak dekat lobby hotel yang diorang stay tu sambil tunggu orang orang yang lain sampai . Dalam pukul enam lebih , semua orang dah sampai , ada briefing untuk drivers .

Dah habis briefing , drivers pergi ambik kereta , kitorang konvoi ramai ramai , diiringi pakcik polis pakcik polis yang naik motor motor besar tu . Huish , dah macam orang ternama dah rasa . HAHA

Jalan jam , sebab semua nak pergi tengok concert . Nasib baik pakcik polis iring , kalau tak memang sampai ke sudah tak akan sampai .

Dah jalan jam , kami dengan senang lenangnya selit selit diiringi polis , ada pulak lah orang naik Myvi merah nak join kitorang . Sekali kena marah dengan Uncle Eddy Video , tak jadi dia nak ikut . PADAN MUKA . HAHAHA

Dahsyatnya orang kat sana subhanallah ! Ramai gilaaaa . Sampai sanggup la parking jauh jauh , jalan , redah hujan semua semata nak tengok concert tu . Masa kitorang nak p parking kan macam ramai orang , kitorang masuk je ramai bersorak . Hish , macam artis pulak rasa . HAHAHA , Sebenarnya diorang sorak dengan kereta Uncle Joe . Peminat sungguh tuuu . Kitorang saje memperasankan diri kononnya diorang sorak kat kitorang . HAHA , Tak malu -__-

Dah p parking , semua berkumpul . Dah cukup semua orang , naik nak duduk . Alhamdulillah , kitorang tak duduk dalam crowd . Kitorang dapat tempat duduk yang untuk press and family .

Pengacara kata concert start pukul lapan empat puluh lima malam , tapi pukul sembilan baru tirai tu bukak . Semua orang bersorak tak hengat . Yelah . Dah nama pun concert kan .

Bila concert dah start , kat bawah dah penuh gila . Macam ikan bilis dak aku tengok masing masing . So bila kat bawah dah penuh , orang orang yang takde pass , yang tak sepatutnya masuk tempat kitorang , semua pulun berkelahi nak masuk . Mula mula guard boleh kawal . Tapi bila dah datang macam pendatang haram yang takde otak , tak guna , sial punya orang , guard semua tak boleh nak buat apa dah . Biar je . Tapi kesian dekat OKU . Diorang dah la duduk dekat atas kerusi roda , crowds datang , berdiri pulak depan diorang . Takde adab langsung . Dengan orang buta lagi ada . Serious takde adab . Kacau mood aku nak tengok concert . FUCK -_____

Ramai gilaaaaaa langkah langkah kitorang , nak p depan . Aku dah macam , ' fuck gilaaa . Tak ada pass tak payah masuk . Nyemak laa . Dasar setan ' . Aku dengan Nina siap gaduh la dengan brother brother , sister sister , kitorang taknak kasi diorang lepas masuk . Bukan takar brother dengan sister je , dengan pakcik dengan anak anak dia sekali kitorang mengamuk . Fuck . Ni lagi satu , kacau mood aku je .

Bila keadaan dah tak terkawal , aku dah naik angin dengan semua pendatang pendatang tu , aku naik atas . Tempat VIP . Ya Allah selesanya . Tak ramai orang , dengan ada air-conditioner nya , dengan ada makanan nya , minuman nya semua tersedia , sumpah dah macam lega sikit . Mood nak tengok concert dah datang balik tapi tulah kan , tiba tiba ada cermin pulaaaaak . Nak tengok dah payah , cermin dekat luar basah sebab petang tadi hujan . Haishh , tapi takpelah . Asalkan mood aku ada , aku tengok jelah . Tak nampak sangat pun jadilah .

Dalam pukul sebelas setengah , dua belas malam tu concert dah habis . Kami pun semua pergi la dekat uncle uncle Wings . Sekali tengok ada media pulak , so tunggu kejap . Hmph , memang kejap lagi la kena tunggu . Semua dah fed up . Last last , tunggu dekat kereta je .

Dah habis sesi penggambaran dan media , kitorang semua blah pergi uptown , makan . Ya Allah nikmatnya lamb chop aku makan . Sedap gilaaaaa . Orang kata tak elok makan makanan macam tu malam malam , apa tah lagi masa tu dah pukul dua . Tapi aku peduli apa ? Gemuk pun gemuklah . Asal perut aku kenyang , alhamdulillah .

Masa makan tu , ramai sangat yang menyibukkan diri . Yang pandang pandang tu tak habis habis , terpusing pusing badan tu . Yang nak bergambar dengan Uncle Joe pulak , dah keluarkan camera tapi cover cover pulaaaak , segan nak p . Mengada sungguh . Sekali bila dah ada sorang pergi , semua pergi serbu Uncle Joe . Kesian la kawan tu nak makan . Lapar kot . Concert dah berapa jam , dengan sesi penggambaran lagi , media lagi . Letih woooo . Tu nasib baik Uncle Black datang lambat sikit . Kalau tak mesti kena serbu jugak .

Dalam pukul tiga pagi , kitorang bersurai dekat uptown . Kedai pun semua dah tutup . Eh boleh tak tengah tengah sedap kitorang makan , dioranh tutup lampu . Shit gila . Itu dah menghalau namanya . HAHAHA . Tapi aku peduli apa , aku nak makan , makan jela . Gelap tak gelap .

Pukul tiga setengah pagi , aku sampai rumah . Tukar baju , tup ! Pengsan . Maaf . Dah tak boleh nak buat apa . Teringin nak update blog semalam , nak luahkan kemarahan terhadap pendatang haram pendatang haram tu , tapi apakan daya . Dah tak larat sangat .

Okay , dah . Aku sangat letih dan lapar sekarang . Walaupun sebelum tidur semalam dah makan lamb chop , aku lapar ! Bye

* p / s : I cant believe you didnt call me last night , but yeah , who cares -..-

Oh korang korang ! Lupa nak cakap tadi , Kesian dekat Nabila Huda . Dia dah la mengandung , semua tolak tolak nak masuk tempat yang tak sepatutnya diorang masuk tu . Shit gila diorang . Bodoh .
Eh tapi kenapa dia tak ambik pass VIP kan ? Oh maybe dia nak tengok live , depan mata , takde cermin halang kot . Perhaps lah . Ala biarlah dia . Asalkan dia bahagiaaaa (:

Oh bythewaaaaaaaaaaay , sorry kalau cerita aku bosan . Aku tak reti bercerita . I know -___-

No comments:

Post a Comment